Het weekje 'vakantie' is voorbij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvonne Groot - WaarBenJij.nu Het weekje 'vakantie' is voorbij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvonne Groot - WaarBenJij.nu

Het weekje 'vakantie' is voorbij

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Toch nog maar even een verhaaltje tussendoor! Ik wilde eigenlijk wachten tot ik stage had gehad, maar dan wordt het wel heeeeel lang allemaal denk ik ;-).

Morgen begin ik met stagelopen. We gaan maandag, dinsdag en woensdag naar onze school en hebben donderdag en vrijdag de tijd om thuis aan school te werken. We hebben donderdag een gesprek gehad met mvr. Foster van de stichting. Een echte Surinaamse vrouw en erg gezellig! Ze vertelde dat Richelle en ik de eerste stagiaires zijn die de school krijgt en dat de leerkrachten dat erg leuk vinden! Ook het schoolhoofd kijkt uit naar onze komst. Ze komt van een andere school, had daar wel ervaring met stagiaires en wilde graag stagiaires op school. Wel fijn dat ze er al ervaring mee heeft. Morgen moeten we vroeg ons bed uit, omdat we met haar mee gaan naar school en het nog een stukje rijden is. We moeten al om half 7 klaar staan! Er zijn twee kleuterklassen, dus ik kan bij de kleuters mijn stage lopen! Daar ben ik erg blij mee!!

Verder hebben we deze week hangmatten gekocht, die we op de veranda kunnen hangen en mee nemen op trips. Dat eerste is natuurlijk heel vervelend! Dinsdag hadden we een bbq op een strandje aan de Suriname rivier. Alleen viel het een beetje tegen want het regende heel veel. Ook was de sfeer niet zo leuk en hebben niet veel nieuwe mensen ontmoet. Wel jammer, want we wilden graag mee, zodat we misschien wat mensen konden leren kennen. Gelukkig hebben we vrijdag, bij de heuse poolparty (was wel erg gezellig), wel twee leuke meiden ontmoet! Ze blijken bij ons in de straat te wonen! Gister zou onze taxichauffeur ons ophalen en ergens naartoe brengen waar carnaval was. Hij kwam alleen niet opdagen en we konden hem niet meer bereiken. Dat was wel jammer. Ik heb verder ook geen carnaval gezien in de buurt, zoals een optocht o.i.d. We zijn toen naar een hotel gegaan waar je kunt zwemmen met een lunch en drankje, voor ongeveer 12 euro. Dat is natuurlijk ook erg vervelend...

Morgen is ons weekje vakantie voorbij. We gaan beginnen met onze stages en, jaja!, met salsadansen! Dit is op maandag- en donderdag avond. Ik ben erg benieuwd!! We wilden ook naar de sportschool gaan, maar we hebben iets goedkopers bedacht. Richelle heeft Insanity op haar laptop staan, dus dat hebben we midden in ons huis gedaan! We willen het wel bij proberen te houden (wat ons tot nu toe natuurlijk heel goed gelukt is...).


Jullie horen snel hoe stage is!

Dikke kus

  • 02 Maart 2014 - 17:40

    Klaas:

    wat vervelend allemaal wat ik lees hangmatten kopen maandag tot woensdag op school zwemmen en eten voor een scheet en drie knikkers bbq, heuse poolparty???? .
    wel jammer van de bbq maar het zal niet de laatste zijn.
    Veel plezier op school ben benieuwt hoe het gaat.

    x x x papsie

  • 02 Maart 2014 - 18:17

    Koos En Gonny:

    nou na 1 weekje vakantie houden
    veel succes met je en jullie stage daar zo

    maak er wat moois van voor een mooie herinnering

    groetjes koos en gonny

    en nog gefeliciteerd met de verjaardag van Saskia

  • 02 Maart 2014 - 20:27

    Nancy:

    Oh oh wat heb je het toch slecht daar...;-) heerlijk yvon! Lekker tussendoor
    Ff genieten hoor. En wat leuk dat je gaat salsadansen!
    Veel succes morgen. En we lezen wel weer hoe je het hebt op je stage.
    Liefs van mij

  • 03 Maart 2014 - 14:54

    Ingrid Kolder:

    Hoi vanuit Spanje vandaag dus je eerste stage viel het mee, leuke kinderen ? hoop van wel. Maak er in ieder geval een leuke tijd van en doe je best met Salsa les kan je het Oom Johan ook leren als je weer in Nederland bent ik denk dat hij dat erg leuk zal vinden. Groeten en tot lees Fred & Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 9933

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: