De eerste maand voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvonne Groot - WaarBenJij.nu De eerste maand voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvonne Groot - WaarBenJij.nu

De eerste maand voorbij!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Ondertussen zit ik hier alweer langer dan een maand! De tijd gaat echt snel! Eerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik krijg op mijn blog! Vind het heel leuk om te lezen wie het leest en dat jullie mijn verslagen leuk vinden! En natuurlijk de mensen die mij een kaartje hebben gestuurd! Ontzettend leuk!! Ze hangen op mijn muur, bij de andere kaarten en foto's. Erg gezellig!

Zaterdag waren Richelle en ik mee met groep 8 te zwemmen in Brokopondro. We hebben vrijdag lekker 40 pannenkoeken staan bakken, met onze geweldige pannenset. We hadden er maar één van de buren erbij gevraagd, zo ging het wat sneller. Gelukkig vielen ze goed in de smaak! We moesten een uurtje met de bus naar het 'zwembad'. Heel goed geregeld natuurlijk, want iedereen paste perfect in de bus... Lekker proppen was het. Het zwembad bleek op een vakantieoord in aanbouw te zijn, dus het was één grote bouwput. Erg gezellig dus. We hadden gehoopt dat we wat meer een band konden opbouwen met de leerkrachten en de kinderen, maar de kinderen waren erg afstandelijk, en de leerkrachten liepen overal en nergens en praatten veel in Sranan. Wel jammer, want zo duurde het wel een beetje lang de tijd. Gelukkig hadden we een boek mee genomen en konden we even lekker in de zon zitten. Wel een leuk gesprek met het hoofd van de school gehad en iemand die mee was (ook leerkracht, maar op een andere school), over de verschillen in het onderwijs in Nederland en Suriname. Hun mond viel soms open van verbazing. Maar die van ons ook (wederom)! Er was namelijk een fles drank mee, wat op Baileys leek. Ik dacht lekker voor de leerkrachten, maar dat bleek anders te zijn. Richelle en ik kregen een glaasje, maar daarna pakte het meisje van die kleine shotglaasjes, deelde deze uit aan haar klasgenoten en schonk een drankje in!!! Nou, Richelle en ik vielen bijna van onze stoel! Dat kon gewoon! Ik vroeg aan het hoofd van de school of dat wel mocht. "Jaa kind! Dit is een onschuldig drankje". Jaja... Een onschuldig drankje van 9% dat kinderen van 11/12 drinken. Het toppunt was nog dat een leerkracht de fles gehaald had. Echt absurd! Maar blijkbaar kan dat allemaal hier.

Zondag hadden we de dolfijnen trip. We gingen met een boot de Suriname rivier op, richting de oceaan. Onderweg zagen we regelmatig de dolfijnen boven water komen. Ik heb een paar foto's toegevoegd, niet de beste kwaliteit, want ik heb het uit een filmpje geknipt. Maar, je kan ze zien tenminste! We zijn ook nog even op een strandje geweest aan de Atlantische Oceaan, één van de uiterste puntjes van Suriname. Helaas was het wat bewolkt, maar gelukkig wel droog!

Verder deze week weer 'gewoon' stage gehad. Maandag hadden we helaas weer een lekke band. Het is een wonder dat we nog leven denk ik soms (dus hoop dat dat zo blijft, haha!), want die bussen kraken en piepen aan alle kanten. Verder wonder boven wonder geen rare dingen gebeurd op stage! Maar dat zal vast nog wel gebeuren, haha!

Deze week is de grote verrassing van Hester gezellig bij ons deze week. De zus van haar kwam een weekje. We hadden gezegd dat Simone kwam, en die ging ze zaterdag 'halen' met Lisa. Maaar (helaas voor mij geen Simone), stond daar haar zus! Ze heeft niks door gehad, dus het is goed gelukt! Verder heeft Lisa een gitaar gekocht, dus ik ben hard in de leer! De eerste akkoorden heb ik geleerd, nu nog onthouden, en de beginselen van het eerste liedje (moet ik kunnen spelen van mezelf, als ik weer terug ga, haha! Heb nog even om te oefenen gelukkig).

Dat was het wel weer voor deze keer!

Liefs!


  • 27 Maart 2014 - 06:31

    Ineke Abbekerk:

    Hoi Yvonne,

    Leuk om weer je belevenissen te lezen. Jullie worden dus flink door elkaar gerammeld als jullie onderweg zijn.
    Wat moet dat bijzonder zijn geweest dat jullie dolfijnen zagen. Konden jullie er vlak bij komen?
    Wel apart dat de kinderen van 11/12 een shotje mogen. Kan me voorstellen dat je mond af en toe open valt.

    Mogen jullie ook les geven?

    Groetjes,
    Ineke

  • 27 Maart 2014 - 08:52

    Edwin:

    Hoi Yvonne
    Geweldig van dat shotje en dan zijn ze hier maar moeilijk aan het doen als je met een minderjarige de slijterij in loopt dat je dan geen drank mee krijgt.
    Wat een verschil op deze wereld.
    Wisten ze daar wel wat pannenkoeken zijn?
    Veel plezier verder daar en ik wacht op je volgende verslag.
    Xx groetjes Edwin

  • 27 Maart 2014 - 10:10

    Klaas :

    Hoi schat

    Leuke foto's ziet er wel mooi uit daar lekker een vakantie in een werkvakantie.
    Maar wat lees ik gietaarles ik zal het doorgeven aan je zus en Johan en Nico dan kunnen jullie met z'n drieen wat spelen en dan heeft Ellen het niet aan haar stem kan zei zingen gezellig op een verjaardag.

    x x x papsie

  • 27 Maart 2014 - 12:14

    Inge:

    Met open verbazing lees ik je verhaal over het önschuldige drankje" niet te geloven wat een cultuur verschil.
    Maar leuk dat je ook met gitaar spelen bent begonnen. Wij hebben nog wel een gitaar dus jij weet wat je kan doen op de buurt bbq.

    Veel plezier en tot het volgende verslag

  • 27 Maart 2014 - 20:19

    Jacintha Floris:

    Bijzonder verhaal weer van je. Wat een beleving, drank mee met de kinderen en dan naar het zwembad. Was het een soort schoolreisje, of gaan ze wel meer op zaterdag iets doen met de klas?
    Geniet ervan, want voor je het weet zit je weer met je neus in de boeken hier op school.
    Groetjes Jacintha

  • 27 Maart 2014 - 21:23

    Yvonne Groot:

    Het was een soort schoolreisje. Binnenkort gaan de kleuters naar de dierentuin en de midden- en bovenbouw naar een tentoonstelling geloof ik. Oh wat leuk Inge! Wie is er zo muzikaal bij jullie? ;-)

    Leuk weer jullie reacties! Dank jullie wel en ik geniet hier zeker!

  • 27 Maart 2014 - 21:45

    Ellen:

    Wauw Yvonne,
    wat is het toch leuk om al jouw belevenissen te lezen. Het lijkt eerder op een bijzondere reis dan een stage, haha.
    Geniet ervan!
    x Ellen

  • 27 Maart 2014 - 23:04

    Janny Nauta:

    Hallo lieve Yvonne

    Wat geniet ik toch van je gezellige en leuke reisverslagen.
    Zo gezellig om te lezen en meteen op de hoogte zijn van alles wat je meemaakt.
    En zo te lezen maak je van alles mee zo te horen zijn ze daar al vroeg aan de drank.
    Toch maar beter om limonade te drinken

    Ook een belevenis om de dolfijnen zo te zien zwemmen en wat leuk om de foto's te bekijken.
    En dan gaan we ook nog maar even gitaar spelen nou meiske leuk hoor en succes ermee.

    Liefs van je oma in het verre Enkhuizen xxxx

  • 30 Maart 2014 - 21:41

    Kirsten:


    Yooo chick!

    Klinkt weer gezellig hoor! Hahaha ik heb slap gelegen van 't lachen over je Baileys verhaal, echt, serieus? Kinderen drank geven? Okeeee… Worden ze wel lekker rustig denk ik muhaha

    Groetjes uit het ook-best-zonnige-Enkhuizen!

    Liefs,

    Kirs


  • 31 Maart 2014 - 09:26

    Oom Wim:

    Hoi Yvonne,

    Ik lees je verhalen met veel plezier! En die foto's erbij zijn een hele leuke aanvulling. Goed om te zien dat je je vermaakt daar. Leuk zo'n bootreisje met dolfijnen (weer wat anders dan een rijnreisje :-)). Hoop dat alles goed blijft gaan en wens je alle plezier. By-the -way: Hoe is je sranan? Groetjes en knufs vanuit een zonnig Amsterdam,

    Oom Wim xxx

  • 02 April 2014 - 07:25

    Koos En Gonny:

    goed om te lezen dat jullie daar volop genieten
    van wat jullie meemaken daar in suriname

    veel plezier nog verder op naar het volgende reisverslag

    groetjes koos en gonny

  • 03 April 2014 - 10:57

    Ingrid Kolder:

    Bon dia Yvonne, leuk weer het hele verhaal en ook mooie en leuke foto,s. Ik wilde altijd al naar Suriname maar dat zal er helaas niet meer van komen maar door jouw foto,s zie ik toch wel
    een heleboel. Wat een verhaal over die drankjes zie het in Nederland gelukkig niet gebeuren
    doe melk o.i.d. haha. Hoe is het met Salsa gaat ie lekker ??? Groetjes uit een regenachtig Albir
    waar wij de laatste week veel slechter weer hebben dan in Nederland. Doegie tot volgende verslag.
    Ingrid



  • 12 April 2014 - 16:16

    Jan Plukkel:

    Hoi Yvonne

    Heb je verslag gelezen wel een belevenis zeg hoe gaat het verder met je bent ziek geweest lees ik wat had je? Hoop dat het nu weer beter met jegaat.

    Groetjes

    Jan

  • 12 April 2014 - 23:47

    Lies Kramer:

    Hoi Yvonne, hoe is ie weer wat op geknapt? Ik heb het aan je moeder gevraagd hoe dat werkte, dus ben benieuwd of ik nu aangemeld ben xx lies

  • 04 Mei 2014 - 23:29

    Saskia:

    Hoi Yvonne,
    Ik ben even bezig wat achterstallige verhalen te lezen, loop verdorie gewoon achter met je verhalen te lezen, schandalig gewoon. Het blijft wel ontzettend leuk om te lezen wat je daar doet en meemaakt. Geweldig met die dolfijnen, lijkt me prachtig om mee te maken. Nou lieverd geniet er nog maar lekker van kussie van Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 9912

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: