De eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvonne Groot - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvonne Groot - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar zitten we dan, op onze veranda. De tweede dag. Zaterdag 22 februari zijn we, na een afscheid met wat tranen, in het vliegtuig gestapt naar Suriname. We zouden met z'n vijven bij elkaar zitten, maar helaas was het reserveren van de stoel van Hester niet helemaal goed gegaan. Er kwam iemand die vertelde dat hij die stoel had. Hij was alleen, maar hij wilde echt niet ruilen.... Erg jammer, maargoed. Hester zat uiteindelijk bijna vooraan in het vliegtuig en wij achteraan. We zijn af en toe even naar haar toegelopen, zo konden we wel even de benen strekken. Dat was dan wel weer fijn ;-).

De vlucht ging goed, maar duurde op het laatst wel erg lang. Dat kwam natuurlijk ook omdat we nu wel gewoon wilden zien hoe het in Suriname is. Bij aankomst op het vliegveld Zanderij moesten we nog ruim drie kwartier wachten tot we eindelijk door de paspoortcontrole mochten. Daarna konden we wel gelijk onze koffers ophalen gelukkig. Op het vliegveld had ik nog even gepind, voor het geval we nog even wat moesten halen. We werden netjes opgewacht door de zoon van onze huisbaas en een vriend van hem. Hij bracht ons met een busje naar Paramaribo. Dat was nog ongeveer 1,5 uur rijden. Gelukkig was het nog even licht, dus konden we al een beetje van de omgeving zien!

Toen we er bijna waren, wilde de chauffeur een biertje halen, dus werd er gestopt bij een winkeltje en van chauffeur gewisseld. Gelukkig had ik wat geld gepind, zodat we even wat brood, een paar eitjes, en wat drinken konden kopen voor de volgende ochtend. Ook lekker even wat chippies, want we hadden wel een beetje trek.

We zitten in een mooi huis (heb wat foto's erbij gevoegd). We hebben lekker ons eigen kamer met inderdaad een eigen badkamertje! Echt heerlijk. Iedereen heeft een eigen wc, douche en wasbak. Toen we aankwamen was er al een meisje. Zij zit in het appartement aan onze veranda. Echt super toevallig, want ze komt uit Grootebroek! Voor de volleyballers, het is het zusje van Bart Laan uit het eerste. Wat is de wereld toch ook weer klein. We hebben snel onze koffers uitgepakt, kamers ingericht en zijn daarna lekker gaan slapen. We waren allemaal vroeg wakker de volgende dag. Gelukkig heb ik wel lekker geslapen.

Gister hebben we boodschappen gedaan. Bij ons in de buurt is een grote winkel met allemaal Nederlandse producten. Is wel wat duurder, maar nu kan ik wel lekker douchen met Andrelon! Haha. Na de boodschappen, werden we uitgenodigd door de buren om naar het zwembad te gaan. Daar hebben we lekker gezeten en ben al een beetje verkleurd! Echt heel leuk gaat het hier, want we zijn ook al uitgenodigd voor een bbq morgen en vrijdag een feest. Daar komen ook andere Nederlandse studenten, dus wel leuk om mensen te leren kennen! Na het zwembad hebben we een kijkje genomen in de Palmentuin en zijn daarna lekker uiteten gegaan.

Nou, het verhaal wordt alweer veel te lang, dus ik ga ermee stoppen. Vandaag gaan we de fietsen regelen en hangmatten scoren, zodat we die lekker kunnen ophangen op de veranda.

Dikke kus!

Oja... Kaartjes zijn van harte welkom! Kan ik leuk in mijn kamer hangen! Ons adres is Prinsessestraat 129D Paramaribo. Hier hebben ze geen postcodes ;)

• 24 Februari 2014 - 16:26

Ariette Groot:

Ha, ha, voor mij wordt jou verhaal nooit te lang. Wat een leuke foto's. Jammer dat Hester niet bij jullie kon zitten in het vliegtuig, maar nu kunnen jullie nog 4 maanden genieten van elkaar. Leuk joh, dat jullie al zo gastvrij worden ontvangen. Dikke kus mama.

• 24 Februari 2014 - 18:23

Anneke En Jaap:

Ja hoor, we lezen het al. Net een paar uur in Suriname en nu al helemaal ingeburgerd. En dames beginnen ook gelijk te feesten........ Er moet ook gewerkt worden hoor dames!!
    In ieder geval goed om te lezen dat jullie een goede reis gehad hebben en goed zijn aangekomen. Geen probleem met koffers die zoek zijn want dat is waardeloos, dat kan ik helaas over meepraten.
    Geniet van alles en maak er wat moois van !! Groet Anneke & Jaap.

• 24 Februari 2014 - 19:02

Inge:

Wat heerlijk en eigen kamertje, kan je jezelf toch even terugtrekken als je wilt. Leuk zoals je schrijft leest lekker makkelijk weg. Ben wel jaloers op het mooie weer en op het zwembad bij de buren. Moeten we hier toch ook nog een keer regelen. Een lekker groot zwembad (verwarmd ) op het achterveld.
    Wat zou jij een lekkere lange zomer hebben. eerst 4 maanden daar en dan zo hier de zomer in.

Geniet ervan.

• 24 Februari 2014 - 19:05

Kaasmaat Anna:

Klinkt goed Yvonne!

Ik ga je blog volgen, heeeeeeeeel veel plezier! Lekker genieten he!!

Liefs Anna

• 24 Februari 2014 - 19:35

Kirsten:

Heee meis! Ziet er mooi uit, je kamer en de rest van het huis! Ben benieuwd naar je verhalen over je stage staks en van de rest natuurlijk! :-) groetjes, kirs

• 24 Februari 2014 - 19:37

Chris Wurdinger:

Heey Buuf,

Leuk om te lezen allemaal! Wat een klimaat daar he! Heerlijk. En mooi contacten leggen daar!

IK ben benieuwd naar je volgende verhalen en natuurlijk de foto's zijn ook top!

X
    Chris

• 24 Februari 2014 - 20:08

Nancy:

Hey buuf! Wat leuk om te lezen en je foto's te zien! We blijven je volgen hoor!
    Veel plezier daar met zn alle!

Kus van mij

• 24 Februari 2014 - 20:52

Ineke:

Hé Yvonne,

Wat ziet het er binnen prachtig uit, joh; lekkere lichte kleuren. En wat een verschil met de buitenkant van het huis!

Ik vind jouw lange verhaal heel leuk, gewoon blijven doen, hoor! Ik ga het volgen, want ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat.

Wat fijn dat jullie zo gastvrij worden opgenomen. Voel je je gelijk tenminste een beetje thuis.
    En wat heerlijk, toch, Hollandse producten.

Heel veel plezier en succes.

Knuffel, Ineke

• 24 Februari 2014 - 22:42

Saskia:

Jeetje Yvon, wat geweldig om te lezen, wat leuk he om daar nu echt te zijn. Leef je zolang naar toe.
    En inderdaad wat heerlijk dat jullie een eigen kamer met wc hebben, de foto's zien er echt geweldig uit.
    Leuk dat jullie overal uitgenodigd worden, dan raak je meteen ingeburgerd.

Nou lievie kaartje komt eraan hoor, dikke kus van ons

• 25 Februari 2014 - 09:33

Janny Nauta:

Hallo lieve kleindochter van mij.

Wat een superleuk reisverslag zeg ik ben trots op je hoor.
    Fijn te horen dat je het zo leuk heb en ik hoop dat je een leuke tijd zult hebben.

Gister bij Gerrit en Lydia Zalm geweest natuurlijk ook van jou verteld en ze vonden het
    een mooie uitdaging en dapper dat je gegaan was.

Nou meis tot de volgende keer en een knuffel en veel liefs van oma Janny

• 25 Februari 2014 - 10:42

Klaas:

hoi schat hier een stukje van de rechter wijsvinger van je vader.
    lief dat je belde hoe het gegaan was in het ziekenhuis heb redelijk geslapen vanacht.
    je begin al lekker wat kennisen te krijgen hoor ik leuk iedee dat je in de winter een bbq heb.
    leuke foto's heb je.
    tot de volgende keer.

xxx papsie

• 25 Februari 2014 - 11:01

Gretha:

Mooi verslag hoor, leuk om te lezen.
    Veel plezier met elkaar!

• 25 Februari 2014 - 16:04

Sylvia:

Hoi Yvonne,

Wat lekker dat alles zo goed is geregeld. Op de foto's ziet alles er heel mooi uit. Volgens mij ook hele
    leuke meiden om mee samen te wonen. Heel veel plezier, maar volgens je verslag gaat dat wel lukken.
    Feestje na feestje ;-)
    Dikke kus.

Sylvia

• 26 Februari 2014 - 08:19

Oom Wim:

Hee niggie!

Klinkt goed allemaal zeg: lekker weer, barbeque, feesten, lekker luieren in de hangmat, het kan niet op, en je begint nog maar pas. Inburgeren in Suriname is dus geen probleem lees ik al; dat belooft wat voor de komende maanden! :-).
    Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is. Geniet ervan en rij voorzichtig! Blijf je volgen...
    trankilo en salú

Knuf XXX

Je oompie :-)

• 26 Februari 2014 - 18:06

Ariette :

Hoi Ineke, Dat huis is zomaar een huis hoor onderweg genomen. Dat is niet het huis waar de meiden in verblijven. Ha, ha, ik had al zo'n idee dat het verwarring kon opleveren.

• 27 Februari 2014 - 17:36

Jacintha Floris:

Hoi Yvonne
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en zo te lezen in jullie woning ook helemaal in orde.
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen.
    Geniet ervan en doe veel ideeën op. Kun je volgend jaar vast weer gebruiken.....
    Groetjes Jacintha